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Wineworld at Felsenkeller tasting

17 marzo 2014

The wonders of working, talking and joking around with fellow winemakers from France, Spain, Switzerland, Germany, Italy and Austria, each with their own ideas, each with their own grape varieties and each with their own production technique, but all united by the fact that they see wine as being part of the world’s heritage.

A heritage to defend, protect, communicate and dust off in the face of the aggression of unlikely beverages created with “additives”.

Wine is a sequence, being a product of nature.

We discussed communication, appeal and market penetration.

None of this can take place without the adequate visibility of good wines, produced in critical minimum quantities.

What we have to do is reward, talk about and devote time only to those wines produced in quantities of 2,000 to 10,000 bottles.

At the end of the day, the benefits will be reaped by the individual small producer.

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La meraviglia di lavorare, parlare e scherzare con colleghi produttori francesi, spagnoli, svizzeri, tedeschi, italiani ed austriaci ognuno con le sue idee, ognuno con i suoi vitigni, ognuno con la sua tecnica produttiva ma, tutti, accomunati nel vivere il vino come patrimonio dell’umanità.

Patrimonio da difendere, tutelare, comunicare e rispolverare di fronte all’aggressività di improbabili bevande frutto di “aggiunte”.

Il vino è una sequenza perché frutto della natura.

Si è parlato di comunicazione, di appeal e di penetrazione.

Tutto questo non può avvenire senza l’adeguata visibilità di buoni vini prodotti in quantità critiche minime.

Basta premiare, parlare e perdere tempo solo con vini prodotti in 2mila-10mila bottiglie.

Non serve a nulla se non all’economia del singolo piccolo produttore.

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