Napa & Co.
You don’t have to come here to find out about the Napa “miracle”. (That’s what I call it because everything started there and now there are wonderful areas in the States that produce really fantastic wines).
Napa is a company, a resource which, thanks to marketing and the right communication, has taught the Americans to drink wine.
Napa has made wine cool, fashionable and an essential part of a desirable lifestyle.
It has succeeded in conveying value to the products of the land and the wines are sold for at least twice the price of an Italian wine of the same category and quality.
This Pinot Noir from Willamette Valley (Oregon State) is a perfect example. A great, easy to drink wine featuring raspberries and wild strawberries. Gone are the days of excessively mature, muscular wines full of wood.
Non serve venire qui per conoscere il “miracolo” Napa. ( lo chiamo così perché tutto è partito da li ed ora ci sono zone meravigliose negli States che producono davvero stupendi vini).
Napa è una azienda, una risorsa che grazie al marketing ed alla giusta comunicazione, ha insegnato agli americani a bere il vino.
Lo hanno reso cool, alla moda ed essenziale in uno stile di vita più curato.
Sono riusciti a dare un valore a ciò che produce la terra ed i vini sono venduti almeno al doppio del prezzo che può spuntare un vino italiano di pari categoria e qualità.
Questo Pinot Nero della Willamette Valley (Oregon State) ne è la prova. Un gran bel vino, facile da bere dove lampone e la fragolina di bosco la fan da padrone. Sono lontani i tempi dei vini palestrati legnosi e troppo maturi.